קצין בכיר: "החמאס מוכן לדבר על הכל; פגענו בכח הימי בצורה אנושה"

קובי פינקלר No Comments on קצין בכיר: "החמאס מוכן לדבר על הכל; פגענו בכח הימי בצורה אנושה"

יממה לאחר הפסקת האש בין ישראל לחמאס מדבר קצין בכיר צה"ל על ההודנא | "החמאס מוכן לדבר על הכל" כך קובע ברורות קצין בכיר מאד בצבא יממה לאחר הפסקת האש הבלתי רשמית בין ישראל לחמאס | על התקיפות בעזה: פגענו פגיעה אנושה בכח הימי. גם במערך המלטי"ם | ידענו על הכוונה לתקוף מראש ולכן הצבנו את סוללות "כיפת ברזל" והכנו את ראשי הישובים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רק יום וחצי עברו מאז שנכנסה לתוקפה ההודנא לאחר יממת לחימה מהירה של צה"ל מול חמאס והג'יאהד האסלאמי. הפסקת אש קיבלה ביקורות שליליות וחיוביות בציבור ובמערכת הפוליטית, היו אלו שביקשו לצאת לסבב לחימה גדול בעזה, להראות לחמאס אפס סובלנות שמאיימים על הריבונות הישראלית, "חייבים ללמד אותם לקח".
מנגד היו שברכו על ההפסקת אש, מכיוון שלטענתם המשבר ההומניטרי בעזה, צריך להיות מטופל מהשורש ואז הכל ירגע הם טענו. במערכת הפוליטית רמזו ובתוכם נפתל בנט: כי המבט העיקרי כרגע הוא על איראן וההתבססות בסוריה. איראן מעוניינת בהסלמה בעזה כנקם בישראל ומיקוד העניין בה ולא בסוריה לכן פעלנו להביא לסיום הלחימה תוך מכות כואבות לחמאס.
לראשונה מגיב קצין בכיר בצה"ל על האירועים אשר קדמו לסבב הלחימה הקצר וגם על יממת הלחימה והיום שאחרי, איך נמנעים מסבב נוסף ומה מצבו של חמאס כרגע:
הצבא היה ערוך לתגובת הגיהאד האיסלמי. כבר מבעוד מועד הועברו לאזור עוטף עזה עוד כיפות ברזל, עובו היישובים בעוד חיילים  ורק על השעה המדוייקת לא ידעו. ראשי היישובים עודכנו מבעוד מועד וגם אחרי יממת האש ההמלצה המשותפת של כל גורמי הביטחון היתה חד משמעית לא להביא את האזור לידי דרדור ולסיים את האירוע כמה שיותר מהר.
התגובה החריפה של הצבא שפגע בכח הימי של החאמס בצורה אנושה, במערך ייצור כלי הטיס הבלתי מאויישים  והפגיעה בתשתיות  בתקיפה אחת לאורך ורוחב הרצועה, הביאה את ראשי החמאס למהר כבר בצהרי יום שלישי לבקש דרך מתווך את אי התדררדרות האירועים.
"פעלנו בהרבה שכל" אומר הקצין הבכיר ומוסיף במהלך התקיפות נטרלנו מנהרת טרור נוספת וזו התווספה ל 11 מנהרות שסוכלו בשנתיים האחרונות. עד סוף שנת 2019 נסיים את בניית המכשול ונמצא במקום אחר מול עזה " מספר הקצין.
בצבא מדברים על המצוקה הקשה בה נמצאת הרצועה, תושביה וארגון החאמס "תושבי הרצועה וארגון החמאס נמצאים במצב הקשה ביותר מעולם" ואנחנו צריכים לתת דעתנו לכך. אמנם ההרתעה נשמרת אך היא מוגבלת.
כדי לתת מענה אנחנו צריכים גם לעשות הסדרים קטנים כמו מים חשמל ביוב ואוכל וגם משהו רחב יותר. אם רוצים לחזק את ההרתעה צריך לחזק גם דברים ברצועה". ברור לכל מי שאתה מדבר איתו שהשיח יכלול בראשונה את "החיילים החטופים" "זו חובתינו ונעמוד על כך" יחד עם דברים נוספים.


0 תגובות